به گزارش مشرق،کانال مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی در ایتا با اشاره به مطلب منتشر شده در سایت آخار باکو درباره موضوع زنگزور واقع در جنوب ارمنستان نوشت:

روسیه با تصرف و الحاق کریمه، «اشتباه تاریخی» را تصحیح کرد: چرا ما زنگزور( جنوب ارمنستان) را نگیریم؟

اگر مدل کریمه اعمال شود، در واقع می توان درباره بازگشت ایروان و اطراف آن به جمهوری آذربایجان بحث کرد.

اما، اگر ما از اشتباه جنایتکارانه و فاجعه بار شوروی ( در اشغال و الحاق جمهوری خلقی آذربایجان و ارمنستان در سال ۱۹۲۰) صحبت می کنیم و علاوه بر این، اگر به رسمیت شناختن دفاکتوی جمهوری خلقی آذربایجان (تشکیلات مساواتی در باکو ) و همچنین ارمنستان توسط 20 قدرت بزرگ جهان از جمله فرانسه، بریتانیای کبیر و آمریکا در آن زمان را مبنا قرار دهیم، باید بر روی الحاق زنگزور و گویچه( منطقه سیونیک ارمنستان و مناطق بالادستی آن) تأکید کرد.

چرا آذربایجان نباید ادعای قلمرو خود را داشته باشد و بر اساس نقشه هایی که در کنفرانس صلح پاریس به رسمیت شناخته شده و نسخه های اصلی آن نقشه ها اکنون در پاریس نگهداری می شود، بحث حقوقی باز کند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 137
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    52 10
    تو روسیه نیستی -ده دقیقه ای نسخه ات پیچیده میشه -تازه اگه روسیه هم بودی الان به چه کنم چه کنم افتاده بودی
    • BR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      50 6
      کشورک جعلی باکووپانترکهادچارتوهمات شدیدی شدند.
    • US ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      35 4
      سلطان ترکان عالم و رهبر مسلمین جهان و مالک جانهای ملتهای خاورمیانه اکنون در تهران رهبر است. #ایران قوی
    • علی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      10 5
      به آذربایجان نزدیک بشید کادر سازی کنید و حکومتشو عوض کنید خلاص
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      19 6
      ما هم باید قرارداد ترکمنچای و گلستان را تصحیح کنیم.
    • BR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      11 3
      سلطان ورهبرمسلمین وهمینطوررهبرکشورمان ایرانی هستندوحالشان هم ازنژادپرست هابهم میخورد.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      5 5
      2:08 یعنی حالشان از همه عیرانی تباران به هم میخورد.
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      1 0
      رهبر معظم کشور، مسلمان ایرانی است و ایرانی تبار و دشمن همه گونه های نژادپرستان (پان فارس، پان گرگ، پان عرب و پان کورد) ضد اسلام خائن به کشور از جمله تو مزدور وطن فروش به الهام و اردوغان است.
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      5 0
      پان دیگه داری غلط های خیلی اضافه میکنی.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      2 2
      در همه نگاره هایی که از چهره انسان های ایران باستان در دوران ایلامیان، اوراراتوها، مانناها، مادها، هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان بر جای مانده است، شما هرگز چهره یک مغول زردپوست با چشمان باریک و تنگ، صورت پهن و ریش و سبیل کوسه را نمی بینید. بر عکس، ایرانیان باستان همگی چشم و ابروی درشت، چهره و بینی زیبا و کشیده با ریش و سبیل انبوه و پرپشت داشتند! کاملاً مشخص است که این زردپوستان وحشی بیابان‌گرد یا همان قوم یأجوج و مأجوج ترسناک و زشت روی به گفته قران کریم و حضرت محمد ص که فرموده بود در حال شروع تهاجم خود هستند، اقوامی بیگانه اند و جایی در حوزه تمدنی و تاریخی ایران بزرگ نداشته اند.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    57 4
    احسنت به این استدلال سایت آخار باکو، دقیقا به همین دلیل ایران باید برنامه ریزی بازگرداندن آذرباییجان، ارمنستان، گرجستان و حتی تاتارستان را داشته باشه و همین حرام لقمه های بازیچه صهیونیسم را از بلاد اسلامی و سرزمین تشیع دور کنه
    • US ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      38 1
      درودبرایران وایرانی.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      31 1
      سپاس و درود بر هموطن با غیرت و شرافتمند👍👍👍💐🌿💐🌿💐
    • ایرانی DE ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      10 0
      ایول
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      11 5
      برادران عزیز و غیرتمند آذری!!! خطر بیخ گوش همه ما است! مزدوران و نفوذی های اسرائیل صهیونیستی، اردوغان و الهام با تزریق دلارهای نفتی می خواهند که دوباره فتنه سال ۱۳۲۴ هجری خورشیدی جعفر پیشه وری بدبخت فریب خورده مغبون را و برادرکشی و خون ریزی های گسترده در میان مردم ایران را با شدت هر چه بیشتر مقدمه سازی کنند!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      ناز نفست
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      0 0
      احسنت
  • US ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    42 5
    ایران هم می تواند با توجه به اینکه سرزمین های شمالی و قفقاز بزور توسط روس ها از کشور جدا شدند ادعای ارضی داشته باشد در صورت لزوم ابن حق برای ایران محفوظ است کل آذربایجان و سایر مناطق قغقاز را به خاک خود برگرداند
    • BR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      24 4
      درودبرشرفت. زنده بادایران.
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      4 3
      در یک نگاه بی طرفانه، قبل از شاه عباس صفوی اکثریت ساکنان ارمنستان را به گواهی تمام نقشه های جغرافیایی ثبت شده، نوشته های جهانگردان اروپایی و مسلمان، ارامنه مسیحی تشکیل می دادند و پس از آن، تا زمان عهدنامه ترکمنچای در سال ۱۸۲۸ میلادی، به تدریج نسبت مسلمانان در ارمنستان بیشتر شد تا به اکثریت رسید. اما، پس از اشغال ارمنستان توسط تزارها و جدایی آن از ایران زمین، دوباره نسبت جمعیتی به نفع ارامنه مسیحی تا پیش از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۸ عوض شد و به حالت اول خود در پیش از شاه عباس صفوی بازگشت.
  • AS 7 US ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    33 5
    چرا ما نباید بحث الحاق تمام همسایگانمان را به مام میهن خویش نداشته باشیم ؟ مگر امپراتوری هخامنشی نقشه اش در تاریخ ثبت نشده ! این به اون در !
    • US ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      26 3
      درطول تاریخ استان آران بخشی ایران بزرگ بوده.
    • BR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      24 4
      قفقازجنوبی در طول تاریخ جزئی از ایران بوده.
  • هادی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    29 3
    جمهوری اسلامی این مفت خور قمارباز عرق خور رو آدم کرد والا این یابو رو چه به این حرفا!!!
    • BR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      18 3
      الهامه دلقک صهیونیست.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    33 3
    به نفع خودتان است که ماشین جنگی امپراتوری ایران مقتدر را روشن نکنید. زیرا در آن وقت در زیر زنجیر چرخ های این ماشین عظیم خرد و خمیر خواهید شد و در آن هنگام، سربازان همیشه مست فاسد عرق خور و رقاص بادکوبه ای نمی توانند هیچ کاری را برای الهام و اربابش اردوغان انجام دهند.
    • US ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      25 2
      زنده بادایران بزرگ.
    • BR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      26 2
      ارتش برره جمهوری جعلی باکو هیچی نیست.
  • US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    38 2
    دقیقا.ایران هم بایداستان باکورودوباره به کشورملحق کنه.
    • BR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      8 1
      این اتفاق بایدبیفته. زنده بادایران.
  • US ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    10 3
    این منصفانه نیست که امریکای‌ آریایی در ترکیهپایکاه نظامی‌داشته باشد ولی ایران آریایی در ترکیه پایگاه مطامی نداشته باشد. ____ آذری آریایی است آذری ازبک نیست فقط ترکزبان شده است.
  • US ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    3 2
    این منصفانه نیست
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    16 1
    این الهام واقعاً مشنگ هست !!
    • BR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      6 1
      الهامه الدنگ سیبیلو.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    22 1
    اگه اینطور باشه بادکوبه هم که یکی از مهمترین شهرهای ایران بوده باید برگرده به ایران دیگه
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      6 2
      درود بر شما! از مشرق نیوز عزیز که از معدود درگاه هایی است که با غیرت و دلسوزی یک ایرانی واقعی به موضوع خطرناک دشمنان نو-مغول زردپوست گرگ خاکستری می پردازد، انتظار می رود که از نوشتن واژه مغولی «باکو‌» که استالین کمونیست با تحریف تاریخ برای شهر باستانی ایران یعنی «بادکوبه» جعل کرد، خودداری نماید. با تشکر فراوان. زنده باد ایران بزرگ!
    • BR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      5 2
      زنده بادایران.
  • ایرانی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    8 1
    ما هم کل آذربایجان شمالی رو باید به آغوش وطن بازگردانیم ...
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      7 1
      استانهای جداشده راضمیمه خاک ایران میکنیم.
  • حسین IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    10 2
    نه عمو جون ،کل قفقاز تا ۲۰۰سال پیش جزئی از خاک ایران عزیز بوده ،حالا چرا ایران قفقاز رو پس نگیره؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      5 1
      ایران خیلی وقت پیش باید این کارروانجام میداد.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 6
    کل دنیابه این امرواقفندکه این روسیه بودکه مهاجران ارمنی راازگوشه وگوشه دنیاجمع کردوبه خاک اذربایجان اوردتا برای صربه زدن به جهان اسلام یک یک کشورجعلی مسیحی درست کند بایدبانفشه وجغرافیای تاریخی به جلو بریم وسرزمینهای اسلامی راازاشغال ازادکنینم انشااالّه
    • هادی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      6 1
      بچه جون برو بزار باد بیاد. ارمنستان و مسیحی ها بیشتر از هزار ساله اونجا اقامت دارن. کلیساها و ساختمونهای هزار سالشون گواه این موضوعه.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 0
      کل دنیا برای تو حتما خلاصه شده
    • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 1
      ارمنستان در طول تاریخ حتی قبل از ترک زبان شدن مردم ناحیه آذربایجان در قفقاز جنوبی و شرقی آناتولی حضور داشته. نواحی که باکو برشون دست گذاشته از نظر تاریخی در برهه ای زمان بله متعلق به آذربایجان مردم و درواقع حکومت ایران و مردم ایرانی تبار آذری/ترک زبان بوده ولی در برهه های دیگه به ارمنستان تعلق داشتند. باکو خط زمانیشون از جای دل خواه خودش پیچیده که نسل کشی ارامنه در آناتولی شرقی رخ داده و جمعیت ارمنی ها در قفقاز جنوبی بیشتره شده. چیزی که مهمه باید حقایق و ترکیب قومی نواحی امروزه رو بپذریم. نواحی ارمنی نشین باید مطعلق به ارمنی ها باشند. روسیه تزاری با تجزیه قفقاز جنوبی از ایران دست نشانده آذری برای بخشی های ارمنی نشین گذاشت و اثارش تا امروز مشخصه...
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      0 1
      ایاز مطلبوف نخستین رییس‌جمهور جمهور بادکوبه که در سال ۲۰۲۲ فوت کرد می گفت که تمام شواهد و قراین حاکی از آن است که جنایت شهر خواجه لی (خوجالو) در فوریه سال ۱۹۹۲ یک قتل عام وحشیانه سازمان یافته ساکنان خواجه لی شامل رانده شدگان اسکان داده شده مسختی ازبکستانی و اهالی محلی توسط مزدوران ترکیه (ابوالفضل ایلچی بیک رهبر حزب جبهه خلق و یک پان گرگ افراطی جنایتکار و کثیف) برای ناچار ساختن ایاز مطلبوف به استعفای اجباری و پناهندگی به روسیه در سال ۱۹۹۲ بود که آخر سر هم خود ابوالفضل ایلچی بیک به آمریکا فرار کرد! و به جایش حیدر علیف متهم به همکاری با اسلوب بیک پدر این الهام بر سر کار آمد که از آن موقع تاکنون علیف ها به شکل موروثی خانوادگی و‌ مادام العمر، بادکوبه را در چنگال خود گرفتار کرده اند! قابل تأمل است که خبرنگاران مستقل آذربایجانی که روایت جعلی ترکیه و بادکوبه را در قتل عام مردم ازبکستانی و آذری شهر خواجه لی (خوجالو) را با گزارش مستقیم میدانی و مصاحبه با مردم رد کرده بودند به طرز مشکوکی یا کشته شدند، یا زندانی و شکنجه شدند یا به خارج از کشور فراری شدند. همچنین همه فرماندهان منطقه مجاور خواجه لی یعنی آغدام، یکی یکی کشته شدند. همه اینها می گفتند که از چند روز پیش از حمله ارتش ارامنه به خواجه لی، ارمنی ها حمله خود را به تأخیر انداختند و بارها از مردم با صدای بلندگو خواستند که از یک دالان امن که در یک دره منطقه کوهستانی بود، شهر را به سمت نیروهای بادکوبه در شهر آغدام ترک کنند! همچنین یکی از آنها به نام المار حسینوف خبرنگار روزنامه روسی مانیتور در سال ۲۰۰۵، دو هفته پس از پخش مصاحبه ای با فهمین حاجیف نماینده وقت وزارت دفاع که حیدرعلیف را متهم به همکاری با ابوالفضل ایلچی بیک در کشتار خواجه لی کرده بود، با ۶ گلوله اسلحه صداخفه کن جلوی در منزلش در بادکوبه ترور شد. همچنین، چنگیز مصطفایف سه ماه پس از فاجعه خواجه لی در ژوئیه سال ۱۹۹۲ و برادرش رافائل مصطفایف در ۲۰۱۰ کشته شدند. عین اله فتح اله اف در ۲۰۰۵ به زندان افتاد. سوینچ عثمان گیزی میرزایوا به دلیل انتشار گزارش مستقل و بی طرفانه ویدیویی چنگیز مصطفایف مقتول در فیسبوک تحت تعقیب الهام علیف به آمریکا فراری شده است!
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 4
    انشااللّه تمام سرزمینهای اشغالی ازاد خواهندشدازایروان عزیزمسلمان نشین اشغالی بگیرتافلسطین اشغالی یاشاسین اذربابجان مقتدروباستانی
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      6 2
      استان بادکوبه ایران رومیگی.
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      4 4
      تا پیش از عثمانی ها، همه منابع علمی دانشگاهی در جهان تأکید می کنند که جمعیت منطقه ارمنستان نزدیک به ۱۰۰ درصد ارمنی بود. ولی به دلیل سیاست های کوچ اجباری، فراری دادن و نسل کشی گسترده و تکه پاره کردن آن بین خانات وحشی زردپوست بیابانگرد تا زمان عهدنامه ترکمانچای، جمعیت ارامنه به شدت کاهش یافت. از آن پس بود که درصدی از ارمنی های فراری، دوباره در زمان اشغال ارمنستان توسط تزارها، به زمین و خاک آباء و اجدادی خود بازگشتند و آنها را پس گرفتند. بنابراین، ای مغولان ذاتا خون آشام گرگ نژاد زردپوست! اندکی وجدان داشته باشید! تاریخ را کامل بگویید. نه از جایی شروع کنید که به نفع شما است!
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 2
      خجالت بکش ای مزدور دروغ گوی عوام فریب الهام و اردوغان! چگونه شرم و آزرم ندارید شما کمونیست های استالینی ضد تشیع و ضد حسینچیلر که عزاداران محرم و صفر را به زندان می اندازید و باز هم خود را مسلمان جا می زنید؟؟! آن هم در هنگامی که بیشتر نفت، خوراک و پوشاک صهیونیست های مسلمان کش و کودک کش را فراهم می کنید؟؟!
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    9 2
    شما اگر به فکر زنگزور باشی باید الحاق نخجوان در دستور کار قرار گیرد ، فقط دو تیپ برای این کار کافی است ، بد نیست امتحان کنی اقای الهام
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      5 2
      عازربادمجان نصف روزنمیتونه جلوی ایران دوام بیاره.
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    8 2
    خوب ما هم‌ آذربایجان را به سرزمین مادریش ایران الحاق کنیم
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 2
      عازربادمجان قلابی خاک ایرانه.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    5 1
    به نظر می رسد متاسفانه در سال ۱۹۹۱ برابر با ۱۳۶۹ خورشیدی در زمان آقای رفسنجانی یک اشتباه بزرگ راهبردی در سیاست خارجی رخ داد و آن به رسمیت شناختن کشوری با نام جعلی جمهوری آذربایجان با تجزیه شوروی سوسیالیستی بود. در حالی که دولت قاجار به شدت با استفاده از نام آذربایجان بر نواحی شمال رودخانه ارس مخالفت کرد و اعتراض رسمی کتبی به دولت ترکیه کرد و مردم ایران به ویژه تبریزی های غیور و شرافتمند به رهبری شیخ محمد خیابانی تبریزی واکنش های شدیدی را به این اقدام جاعلان و سارقان تاریخ از خود نشان دادند. جالب است که این مشکل به شکل مشابهی برای کشور یونان با تجزیه یوگسلاوی سوسیالیستی و اعلام یک جمهوری جدید به نام مقدونیه (Macedonia) پیش آمد. زیرا در یونان هم یک استان شمالی به نام استان مقدونیه وجود دارد. ولی یونان به نحوی هوشمندانه و مدبرانه با این موضوع برخورد کرده است: به طوری که یونان به دلیل ملاحظات امنیت ملی خود، هرگز جمهوری مقدونیه را به رسمیت نشناخته است و نامی از «جمهوری مقدونیه» در مواضع رسمی نمی برد و آن را فقط به نام مرکز آن یعنی اسکوپیه ذکر می کند. در نتیجه، به دلیل همین فشار‌های شدید کشور یونان، مجلس جمهوری جعلی مقدونیه ناچار شده است که برای جلب رضایت یونان، نام آن را به جمهوری «مقدونیه شمالی» تغییر دهد. به همین ترتیب وقتی که بادکوبه ظرفیت برخورد دوستانه ایران را ندارد و مغز دانش آموزان دبستانی را با محتواهای تجزیه طلبانه و نژادپرستی بر علیه تمامیت ارضی ایران شستشو می دهد، بایستی ایران هم در یک عزم ملی و فراگیر همگانی بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در کلیه مکاتبات رسمی، کتاب های درسی، صدا و سیما، روزنامه ها و رسانه های عمومی از این پس از عنوان جمهوری «آران (نام اصلی و تاریخی این منطقه)» یا جمهوری «بادکوبه» یا جمهوری «آذربایجان شمالی» استفاده کند. زیرا فردا بسیار زود دیر می شود!
    • DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 0
      کشور ایران رو هرگز نباید دست غرب گداها داد. زیرا عرق ملی و دینی ندارند همه رو پیشکش می کنن!
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    7 2
    حتی خود ایروان هم زمانی آذربایجانی بوده بعد از جنگ جهانی اول ارامنه ترکیه را در ارمنستان فعلی اسکان دادند حالا چرا فقط گیر داده به زنگزور. همه ارمنستان قبلا جزو آذربایجان بوده. همه آذربایجان هم قبلا جزو ایران بوده‌.
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      بر طبق نقشه های جغرافیایی اروپاییان و جهانگردان مسلمان، نیمه غربی شمال رودخانه ارس همیشه Armenia یا ارمنیه، و نیمه شرقی شمال رودخانه ارس آلبانیا یا الران یا آران نام داشتند.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 5
    عرمنستان جعلی(اذربایجان غربی) گرفتنی نه دادنی وبایدهرچه زودترازاد شودیاشاسبن اذربابجان ومتحدان اذربایجان باغیرت
    • US ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      5 1
      عاظربایجان جعلی یا همان ارمنستان شرقی.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 4
      تا پیش از عثمانی ها، همه منابع علمی دانشگاهی در جهان تأکید می کنند که جمعیت منطقه ارمنستان نزدیک به ۱۰۰ درصد ارمنی بود. ولی به دلیل سیاست های کوچ اجباری، فراری دادن و نسل کشی گسترده و تکه پاره کردن آن بین خانات وحشی زردپوست بیابانگرد تا زمان عهدنامه ترکمانچای، جمعیت ارامنه به شدت کاهش یافت. از آن پس بود که درصدی از ارمنی های فراری، دوباره در زمان اشغال ارمنستان توسط تزارها، به زمین و خاک آباء و اجدادی خود بازگشتند و آنها را پس گرفتند. بنابراین، ای مغولان ذاتا خون آشام گرگ نژاد زردپوست! اندکی وجدان داشته باشید! تاریخ را کامل بگویید. نه از جایی شروع کنید که به نفع شما است!
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 3
    سوزش
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 6
    بقیه سرزمینهای اشغالی هم ازادخواهد شدهمانگونه که قاراباغ شدبزودی زودی انشااللّه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      4 1
      جمهوری جعلی باکو هم آزادوضمیمه ایران خواهدشد.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 2
      توهم خیلی بددردیه.
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 6
    زنگرورغربی ویاتمام مناطق اشغالی که دردست مهاجران ارمنی قراردارندآزاد خواهندشدوانهم درعرض کمتراز24 ساعت ازادی قاراباغ رافراموش نکنید
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 5
      مهاجران مغولی هم به بیابان‌های مغولستان بازگردانده میشوند.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 5
    وقتش رسیده که مهاجران ارمنی خاک پاک اذربابحان رابامیل خودشان ترک کنندوازجنگ44روزه24ساعته درس عبرت گرفته وبه زادگاهشان برگردندواین به نفع خودمهاجران خواهدبود
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 3
      اگر سربازان بی عرضه بادکوبه غیرت داشتند، ۳۰ سال پیش شکست نمی خوردند. این شهدای مخلص سپاه پاسداران لشکر عاشورای تبریز بودند که قهرمانانه جلوی پیشروی ارمنستان را که در آن زمان دست برتر داشت ایستادند و راه ارتباطی بادکوبه به نخجوان را از داخل خاک ایران برقرار کردند! ولی این الهام کمونیست و لقمه حرام و پدرش, نمک نشناسی کردند و به جای قدرشناسی از ایران در دامن اسراییل و ترکیه جعلی غلتیدند. در این جنگ اخیر هم با فتوای سیدعلی، ارمنی ها خودشان تسلیم شدند و گر نه در ابتدا به دلیل کوهستانی بودن منطقه تلفات بسیار سنگینی را از بادکوبه گرفتند. الان هم به دلیل پاکسازی قومی ۱۲۰ هزار ارمنی، بادکوبه در انزوای شدید جهانی قرار گرفته است و می خواهد از راه حقوقی به خیال خام خودش، اهداف پلیدش یعنی قطع ارتباط ایران با اروپا را پیگیری کند.
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    7 2
    اگر جمهوری آذربایجان این استدلال را قبول دارد، این پرسش پیش می آید که چرا ایران نباید اشتباه جنایتکارانه و فاجعه بار امپراطوری روسیه با خیانت همیشگی انگلیس و تحمیل دوقرارداد ننگین ترکمانچای و گلستان را جبران واصلاح کند و سرزمین های مادری را به ایران بازگرداند. ما منتظر حماقت علیف و حمله به زنگزو هستیم.
  • رضا IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    حیف و افسوس
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 3
    از این اشتباهات تاریخی ما بیشتر داریم . شاید باید کمی هم به برطرف کردن آن فکر کنیم .
  • BR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 7
    زنگزور مال ازربایجان و بزودی باز خواهد شد چه با زبان خوش چه با مشت اهنی
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      6 3
      استان باکووقره باغ هم متعلق به ایران اند.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 0
      نه بابا! فعلا اسقاطیل رو دریابید پهپادهای عراقی نیروگاه برق تل اویو رو زدند
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 4
    راست میگه
  • موسوی IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    6 2
    چرا ایران سرزمین خود آذربایجان و باکو را نگیرد؟ گر حکم شود که مست گیرند ... ... .. وانگهی از کی فدراسیون روسیه با ۱۸ میلیون کیلومتر مربع قابل مقایسه با باکو شد؟ اصلا چی میگن اینا؟ آقا بمب اتم بمب اتم سلاح هسته ایی ، گریز را ول کنید بسازیم بره قبل از بیدار شدن طمع هرج و مرج و جنک جهانی
  • موسوی IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 2
    یک رودهٔ راست تو شکمشون نیست
  • رضا IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    7 1
    چون آذربایجان بخشی از خاک ایران است که توسط روسیه اشغال و ضمیمه شده بود، حالا چرا ایران نباید این اشغالگری ناریخی» را تصحیح و استان آذربایجان شمالی خود را بازگردانده و به خود الحاق کند؟ همچنین بحرین و کوه های آرارات و دیاربکر و گرجستان و ارمنستان و ... را ؟
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 1
      درودبرایران ومردمان بزرگش.
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    7 2
    پس ما چرا آذربایجان را نگیریم ؟ ها ؟ چه نشستی الهام ؟! آغوش وطن 😻 برات بازه بابا . بیا 😿 پیشی پیشی بابا .
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 0
      الی جون.
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    7 0
    آذربایجان درست میگه پس ما چرا باگرفتن نخجوان در مرحله اول وگرفتن باکو در مرحله بعد به اشغال آذربایجان پایان ندهیم؟
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      7 1
      قراردادهای تحمیلی ترکمانچای وگلستان سال هاست که به پایان رسیدن واین اراضی حتمابه ایران بازخواهندگشت.
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 0
    پس با الحاق آذربایجان به ایران اشتباه بزرگتر رفع میشود
    • US ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      کاملا درسته.
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 0
    اونوقت ایران که مام همه این سرزمینهاست هم دارای حق خواهد بود!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 0
      تمامی این سرزمین هاحق مسلم ایران هستند.
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 0
    باکو جان مثل اینکه تنت میخاره
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      خیلی وقته وبایدبرای همیشه ادب بشه.
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 1
    راست میگه! اونوقت چرا ما آذربایجان شمالی خودمون رو پس نگیریم؟!
  • سروش IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 1
    کاملا حرف ایشان درست هست پس اگر اینجوری هست طبق اسناد مدارک معتبر همه سرزمین های غصبی ایران پوژط روسیه بازد به کشور ایران برگردد
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 0
      بایداینطوربشه.
  • حسن IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 1
    عجب پیشنهاد جالبیه داده..ایران هم منتظر این شیوه هست
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 1
      ایران شمالی آماده الحاق مجدد به کشورمیشود.
  • حسين DE ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 1
    خيلى ترسيديم………🤪🤪🤪🤪
  • شهروز IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 2
    ما هم باید سرزمینهایی که در دوران شاهان بی کفایت قاجار و پهلوی از ایران جدا شدند را به ایران برگردانیم.یکی از این سرزمینها جمهوری جعلی باکوی فعلی است.
    • US ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 0
      زنده بادایران بزرگ.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      1 0
      خودت میگی اون سرزمین ها متعلق به قاجار بوده قاجار نیس که بتونه ادعا سرزمینش رو کنه اگه روسیه میتونه ادعا کنه چون شوروی ها روس بودن ولی قاجارها ترک بودن و با ایران کنونی فرق داره
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      1 2
      قاجاریان فاسد و بی کفایت بیابانگرد، یک قوم اشغالگر مغولی بودند که باعث شدند ۳ میلیون کیلومتر مربع از خاک مقدس ایران زمین از جمله آسیای میانه، قفقاز، افغانستان، پاکستان، عراق و سواحل جنوبی خلیج فارس ازدست برود. نیمه شرقی ترکیه جعلی و سوریه هم که زمان شاه اسماعیل صفوی به اشغال عثمانی ها درآمد. آنها کی باشند که مالک ایران باشند! لعن و نفرین ابدی بر آنها.
    • BR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      1 1
      پانترک بیسوادکجادیدی اسم یک سلسله روبااسم یک کشورجایگزین کنن. البته پانترکی دیگه.بیسواد عقده ای مریض.
  • رضا IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 3
    تا تنبیه نشدن آذربایجان و ارمنستان باید خودشان بی سروصدا بیایند الحاق ّبشن به کشورمادریشون ایران ما اونها رو استانهای ایران میدونیم. بیخود هم باهم درگیر نش به صلاحشونه...ما اونهارو اصلا کشور نمیشناسیم
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 1
      زنده بادایران وایرانی های باغیرت.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 1
    در این صورت ایران هم باید آذربایجان را گرفته و اشتباه تاریخی گلستان را اصلاح کند .
    • BR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      1 2
      چاره نهایی همین خواهدبود.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 2
    ایرانم برای جبران اشتباه تاریخی باید جمهوری آذربایجان رو که مالِ ایرانه به ایران برگردونه
  • DE ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 3
    ایران باید برنامه ای مشابه برای اتحاد اقوام ایرانی تبار آذری/تاجیک/کُرد/تالش و... داشته باشد. متاسفانه نه کانال های فرهنگی و مدیایی برای فوکوس بری این اقوام خارج از جغرافیای فعلی این ایران داریم و نه فعالیت دیپلماتیک در این زمینه و برنامه ریزی خاصی کردیم. درحالی که مثلا روسیه بودجه وسیعی برای تبلیغ روسیه فرهنگی و فرهنگ اقوام مختلف روسی و روسیه ای میکنه و برای مثال در اکراین و مولداوی و... رو این اقوام هزینه میکنه. به جد دوستان تالش و تاجیک زیادی دارم که خواهان بازگشت به ایران هستند و حتی ایرانی نامیده می شوند فارق از ایرانی تبار و ایرانی زبان بودن
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 0
      احسنت! سپاس! دقیقا درست می گویید! بایستی توجه باشیم که برای جلوگیری از تفرقه، این زبان آریایی پهلوی است که محور وحدت ایرانی تباران جهان است نه فقط دایره تنگ گویش فارسی رسمی که فقط در کلان شهرها به آن سخن می گویند و عشایر و روستاییان گویش های بومی خود را از زبان اصیل آریایی پهلوی را دارند! زیرا برای نمونه، پشتون ها، بلوچ ها، کردهای جهان، تات ها و لرها همگی قبول دارند که آریایی پهلوی هستند ولی هرگز نمی پذیرند که از قوم فارس هستند.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      1 0
      اتحاد اقوام ایرانی تبار بنظرم یک ضرورت است تا یک ترجیح.
  • م ل اراکی آلمان IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 2
    این ایرانه که باید اشتباه تاریخی را تصحیح کنه و دوباره بادکوبه را به مام میهن برگردونه.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 1
    ماهرچه ضربه میخریم ازخودیهای بیکفایت وبی عرضه میخوریم آقای ولایتی نقل میکرد درزمانیکه آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بود جمهوری آذربایجان ازارمنستان شکست سنگینی خورده بودوبشدت ضعیف ومنفعل شده بودپدرعلیوف به هاشمی پیشنهاد الحاق به سرزمین ایران راداده بودولی هاشمی ازترس کدخدا که شاید امریکا ناراحت شودوبه خطرافتادن احتمالی ریاست جمهوری که فکرمیکردمیتواند رهبر رامتقاعد کندتاآخر عمرش رئیس جمهور شودباحماقت کامل گفت فعلا وقت اش نیست وقبول نکرد به ایران الحاق شودخداوندلعنت اش کندخیانت بزرگی کردتاعمر داریم باید تاوان آنرابدهیم
    • BR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      0 0
      برای دینداری هم بایدسرزمینی وجود داشته باشه تاملت به راحتی بتونن به عبادت بپردازند.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 1
    استالين برای اهداف سياسی و اجتماعی..تغییر بافت جمعيتي...منطقه...زنگه زور به ارمنستان داد. درضمن. ارامنه رابطه‌ خوبی با روس ها داشتند ..
    • US ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 2
      ادامه چرندیات
  • US ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    5 3
    دشمني وحسودی پان افغانی ها. قابل درک هست ..انشالله روزی خواهد رسید زنگه زور..مال آذربایجان خواهد شد ...جوجه ها آخر پاییز می شمارند
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 2
      گویش های پشتون و تاجیک بخشی از امپراتوری گسترده آریایی پهلوی هستند و گویش های کردی، بلوچی، تات، لری، مازنی، گیلک، بختیاری، کرجی (البرزی), سمنانی، یزدی، شوشتری، بهبهانی و دزفولی همگی گویش های بومی مناطق ایران تاریخی بزرگ هستند.
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 0
      ای مغول زاده نسل چنگیز خان مغول بوز قورد، حدود ۱۰۰۰ سال است که ایران پهلوی زبان را با قتل و غارت و کشت و کشتار اشغال کردید و بساط فاجعه بار خان خانی را در ایران که همیشه یک دولت فراگیر مقتدر داشت، راه انداختید. پرسش اینجا است که چرا با وجود تلاش های فراوان نتوانستید زبان مغولی را با وجودی که همه قدرت ها در دست تان بود به جای گویش بومی زبان پهلوی به ویژه در کوهستان های سر به آسمان کشیده، جا بیندازید؟؟!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 3
    بعید نیست .باید از همون اول ایران نمیزاشت ارمنستان شکست بخوره.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    3 2
    ایران نباید در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند
    • DE ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 4
      از مرز چین تا مدینرانه کشور ایران است
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 1
      شما تعیین نمیکنی ایران در چه موضوعاتی دخالت بکنه
    • US ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 4
      پانترک پرروهم نبایددرموردایران زراضافه بزند.
  • US ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 1
    آذربایجان شمالی بلد هست چطوری زنگه زور به صاحبان اصلی برگردانده.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 2
      استان ایرانی باکو.
  • رضا IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 2
    حرفاش درسته ناراحتی نداره باید هم ازمنستان هم آذربایجان رو به کشور برگردونیم این حق طبیعی ایران هست معاهده تاریخی و بین المللی داره قره داغ رو هم باید ایران پس می گرفت
    • US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 0
      زنده بادایران.
    • BR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      1 1
      ایران سالهاست در مورد اراضی تاریخی خودش سهل انگاری می‌کنه و نتیجه اش شده اینکه این استانهای جداشده از ایران تحت تاثیر هیجانات و تحریکات قومی و قبیله ای کم کم مدعی کل کشورماشدند.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 2
    بعضی وقت ها عدو سبب میشه نکنه همین اسرایل باعث بشه ما اذرباییجان را به وطن اصلی بر گردانیم خدا چه دیدی چون اگر الهام یک غلطی بکنه موشک های نقطه زن در اولین ساعات جنگ کاخش را به سرش ویران می کنند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 1
    بعضی وقت ها عدو سبب میشه نکنه همین اسرایل باعث بشه ما اذرباییجان را به وطن اصلی بر گردانیم خدا چه دیدی چون اگر الهام یک غلطی بکنه موشک های نقطه زن در اولین ساعات جنگ کاخش را به سرش ویران می کنند
    • BR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      1 2
      زنده بادایران.
  • از شهرستان سراب BR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 2
    تا اینجا حق با آذربایجان بود ولی چشمداشت به زنگزور درست نیست بالاخره تقسیمات دوران شوروی برای ایران هم مضر بود
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      1 2
      تمامی این مناطق متعلق به ایران عزیزهستن.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    ایاز مطلبوف نخستین رییس‌جمهور جمهور بادکوبه که در سال ۲۰۲۲ فوت کرد می گفت که تمام شواهد و قراین حاکی از آن است که جنایت شهر خواجه لی (خوجالو) در فوریه سال ۱۹۹۲ یک قتل عام وحشیانه سازمان یافته ساکنان خواجه لی شامل رانده شدگان اسکان داده شده مسختی ازبکستانی و اهالی محلی توسط مزدوران ترکیه (ابوالفضل ایلچی بیک رهبر حزب جبهه خلق و یک پان گرگ افراطی جنایتکار و کثیف) برای ناچار ساختن ایاز مطلبوف به استعفای اجباری و پناهندگی به روسیه در سال ۱۹۹۲ بود که آخر سر هم خود ابوالفضل ایلچی بیک به آمریکا فرار کرد! و به جایش حیدر علیف متهم به همکاری با اسلوب بیک پدر این الهام بر سر کار آمد که از آن موقع تاکنون علیف ها به شکل موروثی خانوادگی و‌ مادام العمر، بادکوبه را در چنگال خود گرفتار کرده اند! قابل تأمل است که خبرنگاران مستقل آذربایجانی که روایت جعلی ترکیه و بادکوبه را در قتل عام مردم ازبکستانی و آذری شهر خواجه لی (خوجالو) را با گزارش مستقیم میدانی و مصاحبه با مردم رد کرده بودند به طرز مشکوکی یا کشته شدند، یا زندانی و شکنجه شدند یا به خارج از کشور فراری شدند. همچنین همه فرماندهان منطقه مجاور خواجه لی یعنی آغدام، یکی یکی کشته شدند. همه اینها می گفتند که از چند روز پیش از حمله ارتش ارامنه به خواجه لی، ارمنی ها حمله خود را به تأخیر انداختند و بارها از مردم با صدای بلندگو خواستند که از یک دالان امن که در یک دره منطقه کوهستانی بود، شهر را به سمت نیروهای بادکوبه در شهر آغدام ترک کنند! همچنین یکی از آنها به نام المار حسینوف خبرنگار روزنامه روسی مانیتور در سال ۲۰۰۵، دو هفته پس از پخش مصاحبه ای با فهمین حاجیف نماینده وقت وزارت دفاع که حیدرعلیف را متهم به همکاری با ابوالفضل ایلچی بیک در کشتار خواجه لی کرده بود، با ۶ گلوله اسلحه صداخفه کن جلوی در منزلش در بادکوبه ترور شد. همچنین، چنگیز مصطفایف سه ماه پس از فاجعه خواجه لی در ژوئیه سال ۱۹۹۲ و برادرش رافائل مصطفایف در ۲۰۱۰ کشته شدند. عین اله فتح اله اف در ۲۰۰۵ به زندان افتاد. سوینچ عثمان گیزی میرزایوا به دلیل انتشار گزارش مستقل و بی طرفانه ویدیویی چنگیز مصطفایف مقتول در فیسبوک تحت تعقیب الهام علیف به آمریکا فراری شده است!
  • علی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 1
    لعنت به پان کثیف
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 1
    باشه‌، ما هم ادعای قلمرو میکنیم! کل آذربایجان به همراه ارمنستان.
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      0 0
      زنده بادایران.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    با این اختلاف افکنی ها وپخش وتبلیغ اراجیف توسط رسانه وسایتهای اینترنتی ایران مسلما قبل از جنگ با دشمنان دین لب مرز اراز تورک وفارسها به جان هم می افتن ونهایتا دوباره سر کوروش بر باد میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس